UFÓ Kosbor kör 11 km

Aki nem bírja az emelkedőket, viszont nagyon szereti a futóhomokot, esetleg a sárban dagonyázást, nem fél a vaddisznóktól, viszont szereti a csendet, annak biztosan tetszeni fognak az UFÓ túrakörök, amelyek érintik az ócsai láperdőt, a pótharaszti erdőt vagy éppen az öreghegyi pincesort.

Instant túráink legrövidebb távú köre a Kosbor kör. Az elnevezését a területen nyíló többfajta kosborról kapta, amely az orchideafélék családjába tartozik és az útvonal közelében lévő nedves lápréteken honos. Aki bővebb infót szeretne erről a növényről, az alábbi linken tájékozódhat:

Mint minden túránknak, így ennek is a rajt és cél helyszíne Gólyafészek cukrászda. Itt indítható a GeoGo alkalmazás, amivel végig túrázhatunk/futhatunk a majd 11 km-es útvonalon.

A rajt után a Református műemléktemplom mellett elhaladva balra kanyarodunk és kiérve a Hősök terére jobbra a piros/zöld turistajelzést követve juthatunk el az Öreghegyi pincesorra, ahol az első ellenőrző pont található.

Innen további kb. 200 méter múlva jobbra egy gazdasági utat találunk, amelyet táblával jelöltünk. Ott lefordulunk az erdősáv felé. Lent kellemesen agyagos, tehát esőben csúszós út visz visszafelé a vadászház kerítéséhez, amely mellett elhaladva kanyarodunk ki a szántóföldek felé. / 4. km /

Sárdagasztó

Innentől kezdődik az igazi terep, amely nyáron futóhomokos, esőben meg bokáig sárban dagonyázós. Követve az útvonalat érjük el a 2. ellenőrző pontot. /5. km/ Itt egy út vezet át a szántón egészen egy füves, lapos részig, ahol balra haladunk tovább végig a szántó mellett. A művelt földek végén egy lapos, ősgyepes területen átvágva érjük el a rajttól mért legmesszebbi pontot.

Ősgyep

Innen már messze látótávolban a műemlék templom tornya is megpillantható. A földek közötti úton elindulunk a bő egy kilométeres sétára lévő „nagykanyarig”. Ott lesz a 3. ellenőrző pont / 8. km/ Itt figyelni kell, mert a kanyar után át kell kelni az út túloldalára ahol egy kis bejárón a füves kaszálóréten tábla jelzi a helyes irányt. Itt csatlakoznak be nagyobb túráink a Gólyás-kör és az Aranysakál-kör.

Kaszálórét

Haladva a füves alig kitaposott részen, az út nekivezet egy bozóttal benőtt patakmedernek, amely mellett párhuzamosan kijutunk ismét a főútra. Ott rögtön egy balos kanyarral indulunk be a város felé, immár a sárga turista jelzésen. De nem kell itt sokat menni, mert kb. 50 méter múlva ismét egy bal fordulóval visszatérünk a földes útra, amelynek vonalát követve már bejutunk a városba. /9. km/ Ez a futóversenyünkön indulóknak ismerős szakasz lehet. Innen az úton végig haladva elmegyünk a műemlék templomig, amely előtt balra kanyarodva visszatérünk a rajt helyünkre a cukrászdához.

Ócsai templom

Táv: 11,1 km

Szintemelkedés: 42 m
Futó szintidő: 1 óra 40 perc
Túra szintidő: 3 óra

A túra útvonala egy részen a piros/zöld jelzést és a sárga jelzést is érinti. Ezen kívüli részeken útvonaljelző tábla/felfestés is kihelyezésre került, de a GeoGo alkalmazás pontosan végig vezet a távon. Mivel a túrakör tájvédelmi körzetben is halad és fokozottan védett területeket is érint, ezért kérjük a sporttársakat a természet fokozott védelmére. Ne térjetek le a kijelölt útvonalról!

Ócsai Tájvédelmi körzet

Főbb látnivalók: Református műemléktemplom, Tájház, Öreghegyi pincesor, Ősgyep, Öregfalu

Ellenőrző pontok:
Rajt/cél: Gólyafészek cukrászda
1. Öreghegyi pincesor
2. Sárdagasztó
3. Nagykanyar

Nevezési díjak: – Teljesítés érem nélkül: 1.000 Ft – Teljesítés éremmel: 3.000 Ft